Fjordland Kongres: 7. feb. 2023 - Se mere her
NyhederArrangementerOm osMedarbejdereKarriereKontakt

Landbrugets Talentudvikling - Fjordlands Hule

Fjordlands Hule

Nu får DU chancen for at få testet din forretningsidé af potentielle investorer. 

Fjordlands hule giver dig en gylden mulighed for at præsentere din forretningsplan for 4 løver, som giver dig den feedback, som du har behov for.
DEN 3. NOVEMBER 2022
Hvad er Fjordlands Hule?
Til Fjordlands Hule udvælger vi fire talenter, som får lov til at pitche deres forretningsidé for fire udvalgte løver. Forretningsidéerne bliver trykprøvet af løverne, som efterfølgende vil give værdifuld individuel kvalificeret feedback.

Løverne er personer med indgående kendskab til landbrugserhvervet og med personlig erfaring i selv at have hånden på kogepladen. Dvs. denne gang er det hverken konsulenter eller undervisere. Følg med på facebook for en kort præsentation af de 4 løver.

Inden Fjordlands Hule afholdes der tirsdag d. 25. oktober en aftenseance omkring ”Pitching”. Her får du indblik i hvad der er vigtigt i et godt pitch og du får værktøjer, som du kan anvende til dit pitch af din egen personlige forretningsidé. Dette vil være brugbar læring til når du skal ud og finde enten kreditgiver eller investor til din kommende virksomhed.
Det bliver efter denne seance vi udvælger de fire, som får muligheden for at komme for løverne.

For at komme i betragtning til at deltage i ”Pitching” seancen skal du inden d. 21. oktober, som minimum have afleveret en grovskitse over din forretningsidé til Linda M. Harritz, på lsh@fjordland.dk.

Den skal belyse de vigtigste ting, som gør din drømmevirksomhed til en sund og stærk forretning.
Kender du til canvas modellen, så kan du klikke her og finde canvas ark til udprintning samt en beskrivelse af canvas modellen, som du kan benytte til udarbejdelsen af din forretningsidé.

For dem som ikke kommer igennem nøleøjet og/eller deltager i seancen omkring pitching vil der også være god læring på dagen til Fjordlands Hule. Vi sidder nemlig i et andet rum og følger med på et livestream inde fra ”hulen”. Efter de fire præsentationer runder vi dagen af med en opsamling og sparring. Dermed får alle mulighed for at drage værdifuld læring af dagen.

Så giv dig selv muligheden for at være med og kom samtidig et skridt videre med din drøm ved at komme skridtet videre med at konkretisere forretningsidéen for din drømmevirksomhed. Så har du allerede vundet fordi hvert skridt videre er et skridt tættere på drømmen!
Mød vores løver her
Kort beskrivelse af Canvas modellen
Canvas er opbygget til at beskrive det logiske i, hvordan en forretning skaber, leverer og opnår værdi. Den handler ikke om tal, men om beskrivelser og handlinger. Det er listet op længere nede med beskrivelse og med vejen rundt på arket.
Se en video her der beskriver delelementerne
Her nedenfor er også den rette vej rundt i felterne.
Kundesegmenter – er det primært faste kunder eller en masse éngangskunder, og hvem er kunderne/aftagerne?
Værditilbud – hvilken værdi får kunden ud af at købe dit produkt, hvorfor er dit produkt godt for kunden?
Kundekontakten – Hvordan kontakter du kunderne og hvordan finder du kunderne?
Kundedialog – kundens forventninger og hvordan fastholdes kunden?
Indtægter – dvs. hvilke typer af ydelser tilbyder du, som giver virksomheden indtægter
Nøgleressourcer – Hvad er de væsentligste ting der skal til for at skabe produktet?
Aktiviteter – Hvad er de vigtigste arbejdsopgaver og handlinger?
Vigtigste partnere – hvilke samarbejdspartnere er de vigtigste i din forretning for at skabe produktet?
Omkostningsstruktur – De dyreste aktiviteter og de dyreste ressourcer

    Tilmelding


    phone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram