5. Hvis du gør noget godt, så frem i lyset med det:
En bølge af social ansvarlighed, bæredygtighed og klima er i de senere år skyllet ind over dansk landbrug.
Måske har din virksomhed allerede nedfældet retningslinjer eller deciderede politikker på området eller bare indført en række initiativer?
Uanset hvad, kan det være positive fortællinger om din virksomhed, som du ikke bør overse.
Hvad enten I aktivt arbejder for at sikre et godt arbejdsmiljø, nedbringe Co2-aftryk ved udskiftning inventar, etablering af minivådområde eller noget helt andet, så kobler I jer på en stigende tendens i samfundet.
Det behøver ikke engang være lige så markante tiltag, som de førnævnte. Mindre aspekter som LED lys, fodereffektivitet, arbejdsrutiner osv. er uvurderlig PR for dig og dit Landbrug.
Bare skriv om jeres gode initiativer og sæt din virksomhed i et positivt lys – og hvem ved. Måske kigger jeres samarbejdspartnere en ekstra gang, når de læser om jeres positive tiltag.